اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سلیمی: دستاوردهای نظام برای تمسک به قرآن و ناکامی‌ها به خاطر دوری از قرآن است

استاد قرآن کریم کتاب آسمانی را قانون اساسی انقلاب اسلامی دانست وگفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن کتاب انسان‌سازی است و همه دستاوردهای ما به دلیل تمسک به قرآن و همه ناکامی‌ها به خاطر دوری از قرآن و عمل نکردن مطابق قرآن کریم است.

سلیمی: دستاوردهای نظام برای تمسک به قرآن و ناکامی‌ها به خاطر دوری از قرآن است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و کنونی سازمان دارالقرآن الکریم باحضور جمعی از اساتید پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشور و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

در این مراسم عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم طی سخنانی نظام اسلامی را امانتی در دست نسل امروز دانست و گفت: از ویژگی‌های جمهوری اسلامی این است که برخی مفاهیم در جایگاه فلسفی خود قرار گرفته‌اند. اصل نظام، خون شهدا، بیت‌المال و پست و مقام امانت‌هایی هستند که در مقاطع زمانی در اختیار اشخاص قرار می‌گیرند و خاصیت امانت هم امانت‌داری است.

وی ادامه داد: در این خصوص با قاطعیت می‌گویم که برادرم جناب آقای مهدی قره شیخلو در ده سال تصدی مسئولیت سازمان دارالقرآن و در یک کلام در همه عمر در خدمت قرآن کریم بود و امیدوارم خداوند از ایشان قبول کند.

سلیمی با گرامیداشت یاد و خاطره اساتیدی که در سازمان دارالقرآن زحمت کشیده‌اند گفت: یاد و خاطره مرحوم اربابی و مرحوم صبحدل را گرامی می‌دارم و به نمایندگی از استاد قره شیخلو از همه عزیزان از جمله آقایان حاجی شریف، موسوی، صلحجو، خدام حسینی، خواجوی، احمد ابوالقاسمی، حاج ابوالقاسم و دیگر زحمت کشان این سازمان برای امانت‌داری‌شان تشکر می‌کنم.

وی شجاعت را یکی از خصوصیات قره‌شیخلو برشمرد و گفت: آقای قره شیخلو علاوه بر اخلاص و امانتداری در اخلاق، پاکدستی، قاطعیت و شجاعت سرآمد بود و با این خصوصیات این مسیر را طی کردند، البته در این راستا برای برادر اخوان هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم توفیقات روز افزون ایشان را هم در حوزه قرآن شاهد باشیم.

این استاد قرآن کریم کتاب آسمانی را قانون اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن کتاب انسان‌سازی است و همه دستاوردهای ما به دلیل تمسک به قرآن و همه ناکامی‌های ما به خاطر دوری از قرآن و عمل نکردن مطابق قرآن کریم است پس هرکس به دنبال موفقیت است باید در راه قرآن گام بردارد.

در ادامه حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تشکر از همه اهالی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: از تلاش‌های مخلصانه مدبرانه و هوشمندانه آقای قره شیخلو در دوران تصدی سازمان دارالقرآن و همینطور همه خادمان قرآن کریم در این سازمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی پذیرش مسئولیت در حوزه‌های مختلف را دارای دو ویژگی دانست و گفت: در مکتب حکمای اسلامی زمان عنصر مادون حرکت انسان است و همانطور که شب قدر به عنوان برترین زمان به انسان نازل شده مسئولیت‌ها هم در تداول زمان
دست به دست می‌شوند که این مسئولیت‌ها گاهی موجب رشد و ارتقا و گاهی موجب آزمایش و ابتلا هستند. مدیریت سازمان دارالقرآن محل رشد و ابتلاء باهم است و قطعاً تشکر از شخصی مثل آقای قره شیخلو تشویق آقای اخوان برای ادامه کار است.

محمدی سازمان دارالقرآن را به عنوان قدیمی‌ترین نهاد قرآنی کشور دارای ویژگی السابقون دانست و گفت: ثبات مدیریت در سازمان تبلیغات اسلامی در دارالقرآن هم سبب همین ثبات و برنامه‌ریزی بلند مدت و قوی شده است و در این راستا دارالقرآن چند مسئولیت اصولی و کلان را برعهده داشته اسست.

وی تحول، بروزرسانی و نوآوری را سه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: باید سازمان دارالقران هم این سه رویکرد را تبیین کند و از این سازمان این سه رویکرد مورد انتظار است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ضرورت تشکیل هسته‌های نوآورانه در سازمان دارالقرآن گفت: باید در بخش‌های مختلف این سازمان هسته‌های نوآورانه برای تولید محصولات نوآورانه تشکیل شود. البته این کار قبلاً هم در سازمان انجام می‌شد، اما با سطح مورد انتظار فاصله دارد و دلیل آن هم عدم حمایت و محدودیت بودجه‌ها است.

محمدی با اشاره به چهار محور توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند توسعه معرفت، ایمان، انس و رفتار قرآنی است و این چهار محور اصلی باید در سازمان دارالقرآن هم به عنوان نهادی پیشگام در حوزه آموزش فعال است محور قرار گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تدبیر حجت‌الاسلام قمی نسبت به حضور قرآن در همه بخش‌های سازمان تبلیغات را مهم دانست و گفت: حضور آقای اسدی به عنوان فردی که در حوزه بین‌الملل تجربه خوبی دارد در سازمان تبلیغات مغتنم است و با محوریت قرآن کریم بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها خصوصاً در نهادهایی چون حوزه هنری قابل حل است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مهمترین مزیت سازمان دارالقرآن را انگیزه بالای رئیس این سازمان برای پیگیری امور قرآنی دانست و گفت: امیدوارم این انگیزه بالا در دوره مدیریت جدید هم تداوم داشته باشد، البته نباید در کارهای قرآنی به دنبال انحصار طلبی بود و امید‌وارم در دوره جدید شاهد انحصار‌طلبی نباشیم.

انتهای پیام
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول